- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

امروز روابط وزارت كشور با نيروي انتظامي در بالاترين و بهترين سطح قرار دارد

 

با حضور معاون وزير كشور برگزار شدنشست تخصصي مديران كل امنيتي و انتظامي استانداري هاي سراسر كشور

نشست تخصصي يك روزه مديران كل امنيتي و انتظامي استانداري هاي سراسر كشور با حضور عبداللهي معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور ، سردار محمود زاده رئيس دفتر جانشيني فرماندهي معظم كل قوا در امور ناجا ، سردار ذوالفقاري فرمانده مرزباني ناجا، سردار اشراق رئيس طرح و برنامه ناجا و مديران كل امنيتي و انتظامي استانداري هاي سراسر كشور به منظور بررسي مسائل مختلف در عرصه امنيت عمومي وجمع بندي برنامه هاي پيش رو در اين خصوص برگزار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور ؛ علي عبداللهي معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور در نشست تخصصي با مديران كل امنيتي و انتظامي استانداري هاي سراسر كشور برگزار شد اظهار داشت : پاسخگويي به سئوالات حوزه هاي ستادي و تسريع در انتقال تجربيات از نكات مثبت برگزاري اين جلسه است كه به ارتقاء مباحث تصميم گيري در حوزه نيروي انتظامي كمك مي كند .
 عبداللهي با بيان اينكه امنيت داخلي به عنوان محور كار و يكي از مولفه هاي اقتدار ملي همواره حائز اهميت بوده است گفت : مديران كل امنيتي و انتظامي استانداري هاي سراسر كشور با انجام وظايف خود نقش بسزايي در تأمين امنيت شهروندان بر عهده دارند و اين مهم بر اساس وظيفه اي است كه به موجب قانون در شوراي امنيت كشور مشخص شده و بر عهده وزارت كشور و استانداري ها مي باشد.
 وي با تأكيد بر لزوم ارتقاء امنيت داخلي در استان ها گفت : علاوه بر اين مديران كل استان مي بايست نسبت به كيفي سازي تأمين محتواي اخبار و تحليل اطلاعات مرتبط در استان تلاش نمايند .
 عبداللهي گفت : كشور ما به دليل موقعيت جغرافيايي و منطقه اي خاص، مواضع ضد استكباري نظام و ماهيت و ا هداف انقلاب اسلامي كه در تعارض با نظام سلطه و منافع مستكبران عالم است همواره مطمع نظر دشمنان بوده و در شرايط خاص بسر مي برد؛ در نتيجه تأمين پوشش امنيت داخلي كشور به دليل اين دشمني ها و آثار فوري كه در ميزان احساس امنيت در جامعه دارد مراقبت ويژه و شبانه روزي مي طلبد .
 وي با اشاره به ساختار كلي نظام در اقتدار و امنيت كشور و حضور مقام معظم رهبري در رأس اين ساختار گفت : با نظارت عالي ايشان بر مصوبات شوراي عالي امنيت ملي و دستگاه هاي عضو شوراي امنيت، اين دستگاه ها با اقتدار كافي فعاليت مي كنند .
 معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور با بيان اينكه امروز انسجام در بين دستگاه ها كاملاً برقرار است و اين در مأموريت هاي مختلف از جمله دفع تهديدات و عملكرد موفق كليه دستگاه ها در برگزاري شايسته و موفق اجلاس غير متعهدها به عنوان يكي از جديدترين نمونه ها در اين زمينه كاملاً مشهود است گفت : بحمد الله با هدايت عالمانه مقام معظم رهبري ، تلاش همه دستگاه ها و ايستادگي مردم متدين و با ايمان ، كشور از ثبات و شرايط امنيتي بسيار بالايي برخوردار است .
 عبداللهي با اشاره به نقش ساختارهاي امنيتي ، نيروي انتظامي ، وزارت اطلاعات ، شوراي تأمين استان ، بسيج ، سپاه و نيروهاي مسلح در اقتدار پايدار كشور گفت : بسياري از گروه هاي تروريستي كه در ايجاد ناامني تلاش كردند مضمحل شده اند و وزارت كشور با تعامل و ديپلماسي قوي با كشورهاي همسايه توانسته است امنيت را در مناطق مرزي ارتقاء بخشد .
 وي با اشاره به نقش وزارت كشور در موضوعات اقتصادي به عنوان يك دستگاه ياري كننده سازمان هاي اقتصادي تصريح كرد : همكاران ما در استان هاي مرزي مي بايست مقابله با احتكار ، قاچاق كالا ، ارز ، سوخت و تقويت مرزباني را جزو محور هاي اصلي مأموريت خود قرار دهند .
 معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور با اشاره به در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري در كشور گفت : دشمنان همواره همه تلاش خود را براي ايجاد ناامني در فرايند انتخابات معطوف نموده اند و در مقابل وظيفه ما جلوگيري از ايجاد هرگونه مشكل و تلاش جهت برگزاري انتخابات در فضايي آرام است تا افراد بتوانند كاندايدي اصلح مورد نظر خود را انتخاب كنند.
 عبداللهي در پايان جلسه با تـأكيد بر ضرورت انسجام بين دستگاه هاي صف و ستادي گفت : امروز روابط وزارت كشور با نيروي انتظامي در بالاترين و بهترين سطح قرار دارد