- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

باهنر در پاسخ به اخطار کوچکی‌نژاد: دیدار برخی نمایندگان با رئیس‌جمهور جلسه‌مشترک دو قوه نیست

  نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به اخطار قانون اساسی کوچکی‌نژاد که از عملکرد صداوسیما انتقاد داشت، یادآور شد: صداوسیما باید در خبرهای خود دقت کند، آن هم در رفت‌وآمدهایی که بین دولت و مجلس وجود دارد. 

 

  به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جبار کوچکی‌نژاد در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۸ آبان) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۶۶ قانون اساسی و بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی، گفت: شب گذشته صداوسیما در برنامه خبری ۲۰ و ۳۰ نظرسنجی مردم درباره جلسه مشترک دولت و مجلس را پخش کرد که موجب خوشحالی شد، اما صبح که از هیات رئیسه مجلس این موضوع را پرس‌وجو کردم آنها در این‌باره اعلام بی‌خبری کردند.

 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اخطار قانون اساسی من به صداوسیما است، افزود: چگونه است که هیات رئیسه مجلس به‌عنوان هماهنگ‌کننده و مدیریت خانه ملت هیچ اطلاعی از این جلسه ندارد، اما صداوسیما این فضا را ایجاد کرده است.

 وی یادآور شد: اگر موضوع ایجاد هماهنگی بین مجلس و دولت است، ما استقبال می‌کنیم، اما اگر در مقابل این اقدام چند وزیر جهت وحدت دو قوه به مجلس دعوت می‌شد، دولت اعتراض نمی‌کرد؟ حال چگونه است که دولت و صداوسیما در قبال مجلس اینگونه عمل می‌کنند؟

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس نهم، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی خواهان هماهنگی و ایجاد وحدت در امور کشور است، توضیح داد: اگر رئیس جمهور به دنبال ایجاد هماهنگی بین قواست، ابتدا بخشنامه‌ای را که صادر و در آن به همکاری نکردن وزرا و نمایندگان تاکید کرده لغو و سپس نمایندگان را به برگزاری جلسه مشترک دعوت کند.

 محمدرضا باهنر  در پاسخ به اخطار کوچکی نژاد، تصریح کرد:‌ صداوسیما باید در خبرهای خود دقت کند، آن هم در رفت‌وآمدهایی که بین دولت و مجلس وجود دارد.

 نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نباید رفت‌وآمدهای بین دو قوه به اسم وحدت نامگذاری شود، تاکید کرد: در برگزاری جلسات مشترک مجلس و دولت مکانیزمی وجود دارد که با حضور نمایندگان مجلس در دولت و اعضای هیات دولت در مجلس این جلسات برگزار می‌شود، اما سایر رفت‌وآمدها بین مجلس و دولت نباید به‌عنوان جلسه مشترک دولت و مجلس تعبیر شود، چون هیات رئیسه از این دعوت‌ها اطلاعی ندارد.