- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

اگر بخواهند خارج از دولت تصمیم‌گیری کنند نتیجه نمی‌گیریم

 

 

/جانمان را فدای انقلاب می‌‌کنیم

رییس جمهور در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس گفت: اگر چند نفر خارج از دولت بخواهند برای انجام امور اجرایی تصمیم‌گیری کنند،نمی‌توان بدرستی مدیریت کرده و نتیجه مطلوب گرفت. 

 

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد شامگاه یکشنبه در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن تمام توان خود را بسیج کرده و سخت‌ترین تحریم تاریخ را علیه ملت ایران اعمال کرده است، اظهار داشت: در مقابل اقدامات دشمنان دو راه تسلیم یا ایستادگی و مقاومت وجود دارد و دولت راه ایستادگی و راه امام حسین (ع) را انتخاب کرده و دنبال آن است تا با تدبیر و درایت فشارهای دشمنان را بی تاثیر و خنثی کند.

 احمدی‌نژاد همه را به خدمت خالصانه و هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمنان توصیه و خاطرنشان کرد: باید مراقبت داشت که بخاطر برخی مطامع شخصی و گروهی، نگاه و توجه مردم از توطئه و فشار دشمن به سایر موضوعات منحرف نشود چرا که اگر علت اصلی مشکلات به مردم گفته شود بدون تردید مردم با اتخاذ رفتار مناسب و تقویت روحیه شجاعت و ایمان و وحدت در خود، می‌توانند دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارند.

 رییس‌جمهور معوقات بانکی و شبکه دلالان را از جمله عوامل مشکلات اقتصادی در کشور دانست و گفت: برغم وجود این مشکلات، معتقدم با تدبیر، همدلی و همکاری یکدیگر می‌توانیم نه تنها این مشکلات را برطرف کنیم بلکه باعث رونق و شکوفایی روزافزون اقتصادی در کشور باشیم.

 احمدی‌نژاد اهمیت تمرکز مدیریت در کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: بدیهی است اگر چند نفر خارج از مجموعه دولت بخواهند برای انجام امور اجرایی تصمیم‌گیری و اعمال نظر کنند، بدون تردید نمی‌توان بدرستی مدیریت کرده و نتیجه مطلوب گرفت.

 رییس‌جمهور تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور، باید کاری کنیم که داغی بر دل دشمنان گذاشته شود که وقتی بخواهند علیه ملت ایران حرف بزنند قادر به آن نباشند و به فضل الهی این کار را خواهیم کرد.

 احمدی‌نژاد تأکید کرد: ما جانمان را فدای انقلاب و ارزش‌های الهی می‌دانیم و هرگز اجازه نخواهیم داد که بخاطر مطامع سیاسی و قدرت و ثروت‌اندوزی صدمه‌ای به اصول و آرمان‌های انقلاب وارد شود.

 رییس‌جمهور در ادامه بر کار خالصانه برای خدا تاکید کرد و گفت: باید از فرهنگ انقلاب و اصول و ارزش‌های الهی صیانت کنیم و نباید اجازه‌ داد که عده‌ای با خودخواهی و بی‌تقوایی فضای عمومی کشور را آلوده کنند.

 احمدی‌نژاد تصریح کرد: دولت بدون مجلس و مجلس بدون دولت معنا ندارد و دولت خود را همراه و دوست نمایندگان و بازوی کارشناسی مجلس شورای اسلامی می‌داند.

 رییس‌جمهور افزود: اگر چه عده‌ای تلاش دارند با خبررسانی‌های ناجوانمردانه و دروغ‌پراکنی، القائاتی علیه دولت انجام دهند اما بی‌تردید از چنین اقداماتی سودی نخواهند برد و دولت و مجلس با هم و در کنار یکدیگر از موانع و فشارهای دشمنان عبور خواهند کرد.

 احمدی‌نژاد خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: هر موقع به مردم فشار و زحمتی وارد می‌شود باید کنار مردم باشیم و تصمیمات ما باید به سمتی باشد که مشکلات زندگی مردم را جبران کند.

 رییس‌جمهور گفت: هرکس برای رسیدن به عزت و قدرتی به غیر از خدا متوسل شود خدا از همان کانال او را دچار خسران خواهد کرد.

 احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: یقیناً همه تحولات به نفع آرمان‌های انقلاب در حال پیش‌روی است و اگر چه خودخواهی و آلودگی‌هایی پیدا شده است، اما اگر از افق بالاتر نگاه شود، خواهیم دید که این زلال انقلاب است که در حال پیش‌روی است.

 رییس جمهور در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام عزای امام حسین(ع) به ملت ایران و جامعه بشری اظهار داشت: عاشورا متعلق به طایفه، دسته و گروه خاصی نیست بلکه متعلق به همه بشریت است.

 احمدی‌نژاد با بیان اینکه عاشورا صحنه تجلی خدا و انسان بود و دو عامل در آن هنر نمایی کردند، اظهار داشت: در روز عاشورا خداوند در وجود نازنین امام حسین(ع) به طور اتم و اکمل تجلی پیدا کرد و به جز انسان کامل محال است که کسی بتواند چنین نقشی را ایفا کند.

 رییس جمهور افزود: عاشورا صحنه توحید، اخلاص و جلوه‌گری خداست.

 احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: روز عاشورا صحنه هنرنمایی یاران امام حسین(ع) نیز بود. خصوصیت ذلت‌ناپذیری، شجاعت و اخلاص همه به یاران امام حسین(ع) برمی‌گردد و خود امام حسین(ع) نقطه آخر این خصایص و ویژگی‌هاست و عینیت مطلق ایمان، توحید و عدالت است. درس عاشورا این است که اگر کسی به انسان کامل و امام بپیوندد به نسبتی که قلب او سرشار از امام شود، شبیه امام خواهد شد و این راه کمال است و هیچ راهی برای کمال و سعادت جز پیوستن به امام وجود ندارد.

 رییس جمهور در ادامه سخنان خود قطعه شعر زیر را بعنوان استغاثه به درگاه امام عصر (عج) خواند:

 ناله خفته در گلو، کاری بکن/ سینه پر درد است فریادی بکن

 کار رسمان و دو دست مرتضی / رد گل‌ میخی به پهلوی ضحی

 دیو و دد بر منبر و محراب شد / زهر نامردی درون آب شد

 شد جوانمردی به نامردی اسیر / تخت پور مصطفی آماج تیر

 رأس فرزندان مصباح الهدی / اختر رخشنده بر سرنیزه‌ها

 شیر پنجم مانده از اهل کسا / سر برآورد از زمین کربلا

 جای پیغمبر ولی سفیان و جهل / کشتن یاران حق آسان و سهل

 این حدیث جاری و زخم دل است / قصۀ پیکار حق و باطل است

 ای خدا دنیا پر از بیداد شد / طاقت یاران مولا طاق شد

 کشتی نوح است بر گل مانده است / چشم‌ها بر مهر آخر مانده است

 گو بیا آرام جان کاری بکن / سینه پر دَرد است فریادی بکن