- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

برنامه ریزی انجمن حجتیه برای نفوذ در حوزه های علمیه قم و تهران

 

شنیده های حاکی از آن است که برخی تشکل های انحرافی نظیر انجمن حجتیه با نفوذ در برخی مدارس علوم دینی سعی در تسخیر فضای فکری مدارس علمیه را در دراز مدت دارند .

 

به گزارش خبرنگار « سراج 24» ؛ این گروه از باقی ماندگان انجمن حجتیه سعی دارند با نفوذ در برخی حوزه های تهران و قم افکار و عقاید ترد شده خود را با صرف هزینه های هنگفت و از طریق طلاب علوم دینی گسترش دهند .

آنچه از شواهد امر پیداست سر حلقه های حجتیه با اعمال فشار بر طلاب انقلابی و پایبند به اصول نظام جمهوری اسلامی سعی دارند از مدارس تحت نظر خود این افراد را اخراج کنند .

بر اساس این گزارش ؛ اخیرا اتاق فکر انجمن حجتیه که با حمایتهای برخی افراد جریان انحرافی دور جدیدی از فعالیت خود را آغاز کرده اند در یکی از محافل خود با تاکید بر حضور گسترده عوامل خود در جمع جوانان حزب اللهی نظیر تشکل بسیج و طلاب علوم دینی گفته اند:”بسیج و حوزه های علمیه به دلیل تجمع جوانان محل مناسبی برای ترویج عقاید حجتیه از درون نهاد های انقلابی است .

لازم به ذکر است حلقه اول نفوذ این جریانات در مراکز انقلابی و دینی با تمرکز به روی جریان های مهدویت شناسی در مراکز بسیج و مدارس علوم دینی است و با استفاده از این حربه و وارد شدن به برخی از بحث ها سعی در تشکیک و انحراف در عقاید اصلی چنین جمع هایی دارند .

با پیروزی انقلاب اسلامی انجمن حجتیه که درحیرت پیروزی انقلاب اسلامی بود تضعیف شد زیرا آنها اعتقادی به پیروزی انقلاب اسلامی نداشتند، لذا پنج شش ماه در حالت تردید بودند؛ سرکرده انجمنی‌ها که تا واپسین روزهای پیروزی انقلاب می‌گفتند امام سیزدهم در پاریس نشسته و مردم را جلوی گلوله می‌فرستد در نیمه شعبان سال اول انقلاب عکس همه مراجع را زد و بعد از چندماهی به تأییدات خود ازرهبرانقلاب‌اشاراتی ‌داشت ‌‌و خود آقای « حلبی» از مضامینی چون عظیم‌الشأن و رهبرکبیربرای‌امام‌خمینی(ره)استفاده‌کرد ولی وقتی ‌با هوشیاری امام و ملت به‌موضع ‌انفعال‌افتادند به مقابله مستقیم و زیر زمینی با مراکز انقلابی و دینی پرداختند .