- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

عملکرد دستگاه‌های اجرایی گیلان در حوزه حمایت از تولید داخلی ارزیابی می‌شود

به گزارش احرارگیل [1]، به نقل از تسنیم، محمدحسین اصفریان ظهر امروز در یازدهمین جلسه کارگروه حمایت از تولید استان گیلان با اشاره به بهبود برخی شاخصهای استان در زمینه‌های اشتغال اظهار داشت: براساس تاکیدات استاندار گیلان در خصوص بهبود وضعیت اشتغال و کاهش بیکاری در گیلان، همدلی و تلاش تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان استان نقش بسزایی در رفع مشکلات مذکور و ارتقاء وضعیت موجود می‌شود.

وی افزود: با توجه به لازم الاجراء بودن مصوبات کارگروه حمایت از تولید برای تمامی ادارات، از مدیران دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل که در جلسات کارگروه حضور دارند انتظار می‌رود ضمن انتقال مناسب مصوبات و راهکارهای رفع مسائل، بدنه اجرایی و کارشناسی دستگاه‌های تحت مدیریت خود را در زمینه اجرای مناسب مصوبات مذکور توجیه کنند.

معاون استاندار گیلان گفت: از تولیدکنندگان محترمی که برای رفع مشکلات خود به کارگروه مراجعه و مصوبه دریافت نموده اند نیز درخواست می‌شود در اسرع وقت و بدون تاخیر جهت پیگیری مصوبه مربوط به خود به دستگاههای اجرایی ذیربط مراجعه کنند.

اصغریان تصریح کرد: در نشستی که بزودی در حضور استاندار  گیلان برگزار می‌شود با ارائه گزارش کامل از فعالیت و عملکرد کارگروه و مصوبات مربوطه، میزان همکاری دستگاههای اجرایی عضو کارگروه نیز ارزیابی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست با اشاره به استقبال سرمایه گذاران صنعتی و معدنی از فعالیت در شهرستان آستانه اشرفیه گفت: وجود یک شهرک صنعتی، یک ناحیه صنعتی و نیز یک مجتمع کارگاهی در این شهرستان و فعالیت واحدهای تولیدی شاخص در حوزه صنعت و معدن از ظرفیتهای توسعه صنعتی در آستانه اشرفیه است.

علی منتظری افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و مشکلات موجود در برخی واحدهای تولیدی از دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل عضو کارگروه حمایت از تولید درخواست می نماییم در اجرای مصوبات مربوط به خود در این کارگروه تسریع بعمل آورند.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این جلسه ضمن ابراز خورسندی از امنیت موجود در سطح جامعه بر لزوم رسیدگی مناسب به مشکلات سرمایه گذاران تاکید کرد.

حسین اسماعیلیان گفت: باید بستری فراهم شود تا با تلاش و پیگیری مسؤولان ذیربط ضمن رفع مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران موجبات رضایتمندی آنان را در این شهرستان فراهم نماییم.

نماینده شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس نیز در این جلسه گفت: اقدامات مثبتی در دولت تدبیر و امید جهت رفع مشکلات رکود در حوزه تولید انجام شده و در استان گیلان نیز با تدابیر استاندار محترم، فعالیت کارگروه حمایت از تولید نقش مؤثری در برون رفت از مشکلات حوزه صنعت و معدن دارد.

محمدحسین قربانی افزود: در حال حاضر عمده مشکلات تولیدکنندگان در زمینه تأمین سرمایه در گردش و طولانی بودن روند پیگیری مسائل در حوزه بانکهای عامل است که با توجه به عزم جدی مسؤولان استان جهت کاهش بیکاری، امیدواریم با همدلی تمامی دست اندرکاران  حوزه‌های اقتصادی در استان بتوانیم در راستای رفع مشکلات موجود حرکت کنیم.