- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

کلاهبرداری مامور تقلبی برق از مشترکان

 

مردی در نقش مامور اداره برق به بهانه تعویض کنتورهای خانه های ویلایی مرکز و شمال تهران دست به تبهکاری میلیونی می زد.

چندی پیش مردی به شعبه 9 دادسرای خارک رفت و وقتی پیش روی بازپرس مهرآرا ایستاد گفت: بازنشسته دولت هستم، هفته گذشته زنگ خانه‌مان به صدا درآمد. وقتی آیفون تصویری را برداشتم، چهره مرد غریبه‌ای را دیدم که مدعی بود مامور اداره برق است. در را به رویش باز کردم. آن مرد وارد حیاط شد. از وی کارت شناسایی خواستم، ادعا کرد که همراهش نیست اما برای اطمینان می‌توانم با اداره برق منطقه تماس بگیرم.

من ساده لوح فریب چرب‌زبانی های وی را خورده و اعتماد کردم.

سپس مرد تبهکار کنتور برق خانه‌مان را بررسی کرد و گفت که کنتور خراب است و باید تعویض شود.

وی ادعا می‌کرد باید 500 هزار تومان پول به وی بدهم تا در نخستین فرصت کنتور برایمان بیاورد و نصب کند. من نیز بلافاصله حرفش را پذیرفتم و پول دادم.

همین که پول را گرفت با عجله و دستپاچگی از خانه‌مان بیرون رفت. آنجا بود که به وی شک کردم و برای اطمینان بیشتر به اداره برق منطقه رفتم و پس از بررسی متوجه شدم که اداره برق هیچ ماموری را برای بررسی کنتور به خانه‌ها نفرستاده است و چنین ماموری در اداره برق کار نمی‌کند. آنجا بود که فهمیدم در دام یک کلاهبردار حرفه‌ای گرفتار شده‌ام.

با ادعاهای مرد مالباخته، تیمی از کارآگاهان پلیس به دستور بازپرس پرونده ماموریت یافتند تا تحقیقاتی را درخصوص چگونگی ماجرا آغاز کنند. همزمان گروه دیگری با حضور در اداره پلیس شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند.

با تحقیق از مالباختگان و چهره‌نگاری رایانه‌ای از شیاد فراری، جست‌وجو برای دستگیری وی ادامه یافت تا سرانجام ماموران کلانتری قلهک هنگام گشتزنی در شمال تهران، وی را در حالی که در برابر خانه‌ای ویلایی می‌خواست با فریب صاحب خانه دست به اخاذی بزند، دستگیر کردند. این مرد تبهکار در بازجویی‌ها گفت: مدتی پیش از شهرمان برای کار به تهران آمدم. ابتدا در یک شرکت ساختمانی مشغول به کار شدم. از آنجا که مادرم دیالیز می‌شود و هزینه درمانش سنگین است و حقوق کارگری‌ام کم بود به ناچار تصمیم گرفتم که صبح‌ها به خانه‌های ویلایی بروم و به بهانه این که مامور اداره برق هستم از آنان اخاذی کنم.

بنابر این وقتی به خانه‌های ویلایی می‌رفتم با گفتن این که کنتور برق خانه‌شان خراب است یا این که از مشترکان پرمصرف هستند باید برقشان قطع شود به این بهانه 400 تا 500 هزار تومان پول از آن‌ها می‌گرفتم و پا به فرار می‌گذاشتم و تاکنون 30 میلیون تومان پول به جیب زده‌ام.