- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

شهدا عیار مردانگی را بالا بردند

به گزارش احرارگیل [1]، محمدعلی حق‌بین عصر امروز در مراسم سالگرد شهید «بهروز محمدحسینی» اظهار کرد: امنیت، اقتدار و سربلندی امروز ایران اسلامی مرهون و مدیون خون پاک شهداست.

وی با اشاره به اینکه اقتدار امروز ایران اسلامی موجب شده تا دشمنان نتوانند مقاصد پلید خود را مانند آنچه در عراق و سوریه اتفاق افتاده در کشور ما پیاده کنند، افزود: در این مقطع از زمان توفیق داریم که پرچم دین را در سایه ولایت در دنیا بلند کنیم.

فرمانده لشکر ۱۶ قدس گیلان گفت: شهدا زنده‌اند و ما را دعا می‌کنند و آنچه شهدا را ماندگار کرد عمل و رفتار خدایی آنها بود که عیار مردانگی را بالا بردند.

وی توجه به مباحث فرهنگی در این برهه از زمان را مهم خواند و تصریح کرد: جامعه با رفتن به طرف تجمل‌گرایی و رفاه‌طلبی با اهداف و آرمان‌های شهدا مقداری زاویه پیدا کرده است.

حق‌بین، پاسداری از خون شهدا را وظیفه جامعه دانست و افزود: شهدا جوانان مومن و فداکاری بودند که برای دفاع از کشور و ملت در برابر متجاوزان جان خود را در طبق اخلاص گرفته و با نام و یاد خدا به میدان نبرد گام گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده نگه داشته شود و به نسل جوان منتقل کنیم، ادامه داد: شهدا به اخلاقیات که بالاتر از روح و جسم است رسیدند.

این مسئول پاسداری از آرمان‌های شهدا، امام راحل و انقلاب را امری ضروری خواند و خاطرنشان کرد: بر ما بصیرت و پشتیبانی از ولایت یک تکلیف است تا راه را به خطا نرویم.

وی انقلاب اسلامی ایران را الگویی برای تمام ملت‌های آزادی‌خواه دنیا دانست و متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران همواره در حال گسترش به سراسر جهان است.

حق‌بین، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تیم دیپلماسی کشورمان گفت: مذاکرات هسته‌ای به مراحل حساس رسیده است و دشمنان مطمئناً با ما راه نمی‌آیند و تلاش می‌کنند که امتیاز بگیرند که قطعاَ باید به کشور ما امتیاز بدهند.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور از کتاب خاطرات شهید «بهروز محمد حسینی» پرده‌برداری شد.

شهید بهروز محمدحسینی در سال ۱۳۳۵ در یک خانواده مذهبی در شهر کلاچای به دنیا آمد و دوران تحصیل خود را در این شهر گذراند و در دوران ستم‌شاهی مبارزات سیاسی فراوان داشت و پس از پیروز انقلاب و با آغاز جنگ به عنوان یک بسیجی عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و پس از ۵۸ ماه جنگیدن در میادین مختلف در تاریخ پنجم تیرماه سال ۶۶ در منطقه ماووت عراق به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

از شهید محمدحسینی سه فرزند به یادگار مانده است.