- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

بازماندگان جنگ در کانادا چه تسهیلاتی دریافت می‌کنند

 

اعطای تسهیلات به مصدومان جنگ در کشورهای مختلف-4

 کانادا در جنگ‌های مختلف عده زیادی سرباز را از دست داده و عده‌ای نیز مجروج و معلول به وطن بازگشته‌اند، در این گزارش سعی شده تا به این سوال که در این کشور برای این افراد چه تسهیلاتی در نظر گرفته شده، پاسخ داده شود.

 

 به گزارش خبرگزاری فارس، کشور کانادا نیز مثل بسیاری دیگر از کشورهای جهان، سال‌های زیادی را درگیر جنگ‌های مختلف بوده، از جنگ جهانی اول و دوم گرفته تا جنگ با کره و اعزام تعدادی از نیروهایش به افغانستان.

 در این جنگ‌ها همانند تمامی جنگ‌های عده‌ زیادی کشته یا مجروح شده‌اند و عده‌ای نیز مفقودالاثر.  مقبره سربازی گمنام در کانادا

 

 ارتش و دولت کانادا همچون دیگر کشورها برای سربازان و بازماندگان جنگ‌هایی که در آن‌ها شرکت داشته‌ است، تسهیلاتی را در نظر گرفته که در این گزارش به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

* برگزاری یادمان و بزرگداشت سربازانی که جنگیده‌اند و آنان که کشته شده‌اند

 

 در این کشور همچون کشورهای جهان چند روز را به عنوان روز بزرگداشت آنان که به جنگ رفته‌اند و آنان که کشته شده‌اند، تعیین کرده‌اند که در این روزها برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود که از جمله آن‌ها بازدید از قبر کشته‌شدگان جنگ و نواختن مارش نظامی بر این قبرها و تزیین آن‌ها است که همانند این مراسم در کشور خودمان تحت عنوان غبارروبی گلزارهای‌ شهدا نزدیک به عید هر سال برگزار می‌شود.  بنای یادبود سربازان جنگ که سال 1917 در کانادا ساخته شده است، این بنا یکی از جاذبه‌های توریستی این کشور است.

 

 از نکات قابل توجهی که در این مورد، در کشور کانادا به چشم می‌خورد، تندیس‌هایی است که به عنوان سمبل جنگ و آنان که در جنگ فداکاری کرده‌اند ساخته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به مجسمه عظیم «مادر کانادا» اشاره کرد.

 این مجسمه سمبل مادر نگرانی است که در انتظار بازگشت فرزندش از جنگ است.  مجسمه مادر کانادا

 

* معافیت مالیاتی مجروجان و معلولان جنگ و خانواده‌هایشان

 مجروحان جنگ و آنان که در جنگ‌ها دچار معلولیت جسمی و ذهنی شده‌اند، از دادن هرگونه مالیات معافند. این مورد درباره خانواده این افراد نیز صدق می‌کند.

 میزان مقرری ماهانه این افراد به میزان ناتوانی و جراحاتی که در جنگ برداشته‌اند، بستگی دارد.

 در این مورد درجه فرد در ارتش و مدت زمان خدمت او در ارتش تعیین‌کننده نیست.

 

* برگزاری دوره‌های توانبخشی:

 این افراد و خانواده‌هایشان از هرگونه امکانات پزشکی و درمانی به صورت رایگان برخوردارند.

 مشاوره، درمان و آموزش برای به دست آوردن شغل مناسب، کمک برای یافتن شغل مناسب و همراهی فرد تا زمانی که فرد بتواند در شغل خود مهارت لازم را به دست آورد، از جمله امکاناتی است که در دوره‌های توانبخشی در اختیار فرد قرار می‌گیرد.

 همچنین در این مدت به خانواده فرد مشاوره‌های لازم به صورت رایگان داده می‌شود تا بتوانند فرد را در راه همراهی کنند.

 

* پرداخت مقرری ماهانه:

 میزان درآمدی که برای این افراد در نظر گرفته می‌شود، نباید کمتر از 75 درصد از درآمد سابق آن‌ها باشد و این مقرری تا زمانی که فرد دوره توانبخشی خود را پشت سر بگذارد و شغل مناسب خود را پیدا کند، ادامه می‌یابد.

 بیشترین مقرری که به طور ماهیانه به این افراد پرداخت می‌شود، حدود 294 دلار در ماه است که به ازای همسر و هر یک از فرزندان بر میزان این مقرری افزوده می‌شود.

   جدول میزان مقرری ماهایانه معلولان جنگی در کانادا

 

* درآمد مکمل بازنشستگی:

 در صورتی که فرد به خاطر کهولت سن (از 65 سال به بالا) نتواند از دوره‌های توانبخشی استفاده کند، درآمد تکمیلی بازنشتگی برای او در نظر گرفته خواهد شد.

 

* پرداخت هزینه‌های سفرهای درمانی:

 علاوه براینکه افراد آسیب دیده در جنگ و خانواده‌هایشان در بسیاری از هزینه‌های بهداشت و درمان از خدمات رایگان برخوردار می‌شود، در صورتی که سرباز مجروح یا معلول برای برخورداری از برخی از امکانات درمانی مجبور به سفر شود، هزنیه‌های مربوط به حمل و نقل، پارکینگ، خورد و خوراک در طول این سفر، هزینه مربوط به محل اقامت و در صورت نیاز هزینه‌های مربوط به شخص یا اشخاصی که لازم است فرد را همراهی کند، به عهده ارتش خواهد بود.

* تسهیلات شغلی:

 برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، جلسات مشاوره رایگان، کمک کردن برای انجام مصاحبه و تنظیم رزومه‌ای تخصصی و کمک به سربازان و خانواده‌هایشان برای خوداشتغالی از جمله تسهیلاتی است که در این بخش گنجانده شده است.

* پرداخت هزینه‌های مربوط به لباس مخصوص:

 در صورتی‌ که فرد به دلیل وجود مشکلات جسمی که در جنگ برای او به وجود آمده، مجبور به پوشیدن لباس خاصی باشد ماهیانه از 21 دلار و 19 سنت تا 191 دلار و 1 سنت مقرری به او پرداخت می‌شود.

 

* کمک مالی برای نگهداری فرزندان

 

 خانواده چه افراد آسیب‌دیده در جنگ و چه افراد کشته شده در جنگ در صورتی که برای نگهداری از فرزندانشان به مهد یا پرستار نیازمند باشند، هزینه‌های مربوط به این دو مورد به فرد پرداخت خواهد شد.

* پرداخت هزینه‌های کفن و دفن:

 چه فرد در زمان جنگ کشته شود و چه پس از جنگ و به خاطر عوارض جنگ کشته شود، هزینه مربوط به کفن و دفن به خانواده او پرداخت می‌شود.

   مقبره سربازان کشته شده کانادا

 این هزینه  293 هزار و 308 دلار و 93 سنت برآورد شده که به صورت نقد به حساب فرد واریز می‌شود.