- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

ممنوعیت استفاده از بالگرد فیلمبرداری در عروسی‌های گیلان

به گزارش احرارگیل [1]، رضا محمدزاده بعد از ظهر امروز در همایش دوره‌ای مشترک پلیس، مرجع قضایی و اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران گیلان با اشاره به برخورد بدون اغماض پلیس با عکاسان و فیلمبرداران متخلف با هماهنگی مراجع قضایی اظهار کرد: پلیس برای صیانت از کرامت خانواده و پاسداشت خون شهدا از تخلف‌ها نمی‌گذرد.

وی ادامه داد: پلیس با افرادی که به اعتماد خانواده‌ها بی‌توجهی کرده و مبانی شرع اسلام را زیر پا می‌گذارند برخورد قاطع و جدی می‌کند.

محمدزاده از دریافت رونوشت کارت ملی و مجوز فعالیت واحدهای صنفی توسط پلیس در گیلان خبر داد و افزود: عکاسان و فیلمبرداران در صورت مواجه شدن با جشن‌های مختلط باید از انجام عکاسی و فیلمبرداری پرهیز کرده و مراتب را از طریق تلفن گویا به پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی اطلاع دهند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن پلیس گیلان به اصرار برخی از تالارهای عروسی در حضور نداشتن فیلمبرداران شهر رشت در مجالس اشاره کرد و گفت: تالارها اجازه تحمیل عکاس و فیلمبردار به خانواده‌ها را ندارند و تنها خانواده‌ها تصمیم‌گیرنده در انعقاد قرارداد با فیلمبرداران هستند.

وی بر جلوگیری از استفاده از دوربین‌های پرنده در مجالس عروسی تاکید کرد و یادآور شد: استفاده از بالگردهای ویژه فیلمبرداری کنترل از راه دور در مجالس عروسی ممنوع است.

محمدزاده با بیان اینکه واحدهای صنفی عکاسی و فیلمبرداری نباید از عکس‌های خانوادگی در فضای مجازی استفاده کنند، تصریح کرد: قانون مجازات‌های شدیدی در مورد افراد متخلف در نظر گرفته است.

منبع:فارس [1]

انتهای پیام/ممنوعیت استفاده از بالگرد فیلمبرداری در عروسی‌های گیلان [2]