- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

بازتاب سخنان رهبر انقلاب خطاب به سعودی‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، خبرگزاری فرانسه در گزارشی از سخنان امروز مقام معظم رهبری در مورد فاجعه منا، نوشت: رهبر ایران هشدار داد که اگر پیکرهای حجاج جان‌باخته از سوی سعودی‌ها به ایران بازنگردد، ایران به سختی واکنش نشان خواهد داد.

رهبر انقلاب پیش از ظهر امروز با حضور در دانشکده علوم دریایی امام خمینی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اعلام کردند که اگر کوچکترین بی‌احترامی به حجاج ایرانی صورت بگیرد، ایران واکنشی سخت و خشن نشان خواهد داد که آن‌ها توانایی هماوردی و پاسخگویی را نداشته باشند.

آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که رهبر عالی ایران روز چهارشنبه به عربستان سعودی هشدار داد که اگر این پادشاهی در بازگرداندن پیکرهای حجاج ایرانی جان باخته در فاجعه اذحام منا هفته گذشته به وظایف خود عمل نکند، کشورش اقداماتی «خشن» را اتخاذ خواهد کرد.

رویترز نیز نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، عربستان سعودی را متهم کرد که در انتقال پیکرهای زائران جان باخته در حج مانع‌تراشی می‌کند … رهبر ایران همچنین پادشاهی عربستان سعودی را به جاهلیتی تشبیه کرد که قبل از ظهور اسلام بر شبه جزیره عربستان مقایسه کرد.

این سخنان امام خامنه‌ای به‌سرعت در رسانه‌های منطقه نیز بازتاب یافت که در ذیل از نظر مخاطبان گرامی می‌گذرد.

شبکه خبری المیادین با پوشش بخش‌هایی از سخنان امام خامنه‌ای درباره فاجعه منا به نقل از معظم‌له اعلام کرد اگر قرار شود که ایران واکنش نشان دهد این واکنش سخت و خشن خواهد بود و امکانات آن نیز فراهم است.

روزنامه السفیر نیز با پوشش این سخنان به نقل از خبرگزاری تسنیم در خبری فوری از قول امام خامنه‌ای اعلام کرد که اگر عربستان اجساد قربانیان حج را برنگرداند یا به حجاج احترام نگزارد، با واکنش سخت ایران روبه‌رو خواهد شد.

روزنامه القدس العربی چاپ لندن نیز با پوشش بخش‌هایی از سخنان امام خامنه‌ای نوشت که رهبر ایران خواستار تحقیق در ازدحام در منا شده است. این روزنامه به نقل از معظم‌له نوشت: اگر ایران تصمیم به واکنش به فاجعه منا بگیرد، اوضاع مسئولان عربستان خوب نخواهد بود و این واکنش سخت و خشن خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی العهد لبنان به نقل از امام خامنه‌ای نوشت: عربستان به مسئولیت‌های خود در قبال مجروحان فاجعه منا عمل نمی‌کند و مشکلاتی در انتقال اجساد قربانیان به ایران به وجود آمده است.

شبکه خبری المنار نیز با پوشش سخنان رهبری اعلام کرد که امام خامنه‌ای بر ضرورت اجرای تحقیق در فاجعه منا با مشارکت ایران و کشورهای اسلامی تأکید کرده است.

شبکه ال‌بی‌سی لبنان نیز به پوشش سخنان امام خامنه‌ای پرداخت و اعلام کرد که رهبر ایران خواستار تحقیق در فاجعه منا از سوی کشورهای جهان اسلامی شده است.