- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

اختصاصی/ سایت تابناک تحلیل «احرارگیل» را به نام خود سند زد!

اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1] / دوشنبه ۲۴ آذر سال ۱۳۹۳ بود که پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1] در ارتباط با صف کشی های زود هنگام ۲۹نفر از کاندیداهای احتمالی حوزه انتخابیه شهرستانهای رودسر و املش با حضور احتمالی سه چهره ی پرآوازه و صاحب سبک در سیاست و انتخابات را به تحلیل نشست که مورد اقبال بسیاری از جراید و رسانه های کشور قرارگرفت و هم نخبگان سیاسی استان بارها آن را به تحلیل نشستند .

اما دیروز سایت تابناک در اقدامی عجیب و مخاطره انگیز تحلیل انتخاباتی پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [2] را بدون ذکرنام منبع اصلی؛ به نام خود (چنانچه در زیر مشاهده می کنید) سند زده و امنیت رسانه هارا به نوعی به چالش کشید!
اگر در ذیل مطلب  اختصاصی احرارگیل نام منبع را به نام تابناک (آنهم ۵بار و در ۵ مکان !!) سند نمی زدند ما به گمان اینکه سهوی است از کنار موضوع می گذشتیم ولی وقتی ملک دیگری  به صورت غیر حرفه ای و غیر اخلاقی به نام خود سند سازی می شود این اقدام مخاطره آمیز است و جادارد مسئولین تابناک اطمینان خاطر رسانه ها را به جامعه فرهنگی کشور بویژه استان گیلان برگردانند.
ملاحظات: شاید انتشار تحلیل انتخاباتی احرارگیل [2] به مذاق یکی از آن سه نفر خوش نشسته و با لابی و رایزنی دست به چنین اقدامی ( از طریق تابناک) زده باشد!.

مطلب سایت تابناک: ۳نامزد قدرتمند مجلس دهم در رودسر / آمادگی قهرمانی برای بافتن املشی

به گزارش تابناک گیلان، این در حالی است که گروه های رقیب خود را برای پیروزی در بهارستان آماده کرده اند. هر چند استراتژی اصول گرایان بهشت، بهارستان، پاستور بود اما اصلاح طلبان نیز استراتژی خود یعنی پاستور، بهشت و بهارستان را در برنامه خواهند داشت. اما در انتخابات مجلس دهم رقابت در دو سطح مطرح خواهد شد.

تابناک گیلان: انتخابات یازدهمین دوره ی ریاست جمهوری بیش از پیش باعث گسستگی و واگرایی جریان ها و گروه های سیاسی شد. اصول گرایان در این انتخابات وحدت را شکستند و تفرقه را تئوریزه کردند. این اختلاف اثرات بعدی نیز برجای گذاشت تاجایی که در جلسه رأی اعتماد وزرای دولت و کابینه ی یازدهم، این اختلاف و ناهماهنگی خود را نشان داد.

به گزارش تابناک گیلان، این در حالی است که گروه های رقیب خود را برای پیروزی در بهارستان آماده کرده اند. هر چند استراتژی اصول گرایان بهشت، بهارستان، پاستور بود اما اصلاح طلبان نیز استراتژی خود یعنی پاستور، بهشت و بهارستان را در برنامه خواهند داشت. اما در انتخابات مجلس دهم رقابت در دو سطح مطرح خواهد شد.

سطح جریان های سیاسی برای فتح بهارستان و سطح تیم شخصیت های سیاسی برای فتح ریاست بهارستان. در سطح اول رقابت بین اصول گرایان و اصلاح طلبان و اعتدال گرایان یا همان طیف دولت خواهد بود و از طرف دیگر و در سطحی دیگر رقابت بین شخصیت های سیاسی برای تصاحب ریاست مجلس خواهد بود،‌ از این رو انتخابات مجلس دهم اهمیتی دو چندان خواهد یافت.

گفته می شود ۲۹نفر برای انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه شهرستانهای «رودسر و املش» وزن کشی کرده و آماده می شوند تا بر روی تشک بیایند …

به گزارش تابناک گیلان، هنوز تا انتخابات مجلس دهم بیش از یک سال باقی مانده ولی برخی ها آرام و قرار ندارن!  با این حال اخبار فعالیت های انتخاباتی  و یارگیری برخی ها در رودسر و املش ما را به تحرک وا داشت تا اطلاعاتی هرچند ابتدایی و البته نه به تحقیق بلکه براساس حدس و گمان  گردآوریهای کنیم.

گفته می شود ۲۹نفر برای انتخابات مجلس دهم  در حوزه انتخابیه  «رودسر و املش» وزن کشی کرده و آماده می شوند تا بر روی تشک بیایند از میان این طائفه ، یک وزیر سابق ،دو نماینده ، یک سردارسپاه، ۴قاضی و وکیل (ازتهران و گیلان) ۴فرماندار ( دولت های پس از انقلاب) ، دو شهردار، ۴ عضو شورای شهر (از مجموع ۲ شهرستان رودسر و املش و ۲بخش)  ۵استاد دانشگاه و…. بیشتر به چشم می آیند.

جالبه بدانیم ، برخی که دارند برای انتخابات شب گردی می کنند و نیز درمراسم و مجالس خودی نشان می دهند هنوز در همسان سازی مدارک شان شائبه ها وجود دارد و یا کسانی که در مراحل گذشته رد صلاحیت شده اند دوباره با دو دست برسینه ها می کوبند و خمیازه ی ورود می کشند و در خلوت برای خود «کف و سوت و هورا »به آسمانها می فرستند!!

باپوزش فراواون ازهمه ی بزرگوارانی که خودرا مهیای انتخاباتی سالم،پرشور و دشمن شکن می کنند دراین نوشته به ۳ نفر از افراد «صاحب سبک» در انتخابات پرداختیم . به سایر کاندیداهای احتمالی حوزه انتخابیه رودسر و املش در آینده خواهیم پرداخت اگر «سایه نشینی» برنگزینند و خود را«آفتابی تر » نشان دهند(ناراحت سوختن صورتشان نباشند!!).

۱– محمد مهدی رهبری املشی ؛

محمد مهدی رهبری املشی  در جمع این ۲۹نفر برای انقلاب اسلامی ایران به یقین باسابقه ترین افراد است. حالا دیگر وی را نسل سوم انقلاب هم بخوبی می شناسند.

اگر برخی تصمیمات شتابزده سیاسی اش نبود ، مردم رودسر و املش تا همیشه تاریخ تلاش های او را به خاطر می سپردند. باهمه ی منش و وفاداری که تا کنون به انقلاب ازخود نشان داده اما دربرخی حوادث انقلاب تو سربالایی  و «پیچ های خطرناک » کم آورد ، می گویند بعد نمایندگی دوره نهم مجلس سعی در ترمیم داشت که اگر اقداماتی داشته، چشمگیر نبود.

البته که هنوز هستند مریدانی که برایش سر و دست می شکنند…  مجلس نهم با تحریم فزاینده مواجه شد از این رو تلاش های رهبری املشی به چشم نیامد و نتوانست دل منتخبین اش را در روسر و املش شادکند.

برخی از نزدیکانش معتقدند که وی به دلیل کهولت سن و بیماری برای انتخابات مجلس دهم  قصد ورود ندارد ولی رهبری املشی قابل پیش بینی نیست و این واگویه ها را نه تنها مردم رودسر و املش ؛که خودش هم باور ندارد!

رهبری املشی «درانتخاباتها» گامهای آرام و حساب شده ای برمی دارد. او معروف است به اینکه برگ اصلی خود را در دقیقه نود رو می کند ،حتی اگر….باشد.

۲ – اسدالله عباسی؛

اسدالله عباسی نماینده دوره هفتم و هشتم مردم فهیم شهرستانهای رودسر و املش درمجلس شورای اسلامی و وزیر تعاون، کار و رفاءاجتماعی دولت دهم نسبت به کندی امور نگران است.

عباسی در دوره قبل به مسئولین ادارات خود برکرسی نشانده اش، با کمترین اختلاف آرا نتیجه را به حریف واگذارکرد. عباسی را می توان بنزین همیشه سبز مردم رودسر و املش نام برد انرژی که اگر خود و نزدیکانش قدرش را بدانند رودسر و املش می تواند روزهای پیش رو را «آفتابی تر »ببینند.

اسدالله عباسی بین نخبگان سیاسی معروف است به اینکه «در روز های شادی به دشمنان خود بیشتر علاقمند می شود و در روزهای غم به دوستان!» او معمولاً به مخالفین خود بیشتر از رفقایش اهتمام دارد. همین امر هم باعث شد درانتخابات مجلس نهم سرپل های اصلی خود را ازدست بدهد و رقبا آنها را شکارکنند.

چیزی که خیلی ها اعتقاد دارند این خصیصه آقای عباسی را می توان دومین عامل شکست اش در انتخابات قبل دانست. هرچند میزان افزایش آرای وی با دوره قبل  (نسبت به آمار رقیب ) چشم نوازتر بود.

عباسی ۹۴به یقین باید از گذشته فاصله ها بگیرد چرا که او هم «وزارت را »تجربه کرده  و برای خود صاحب سبک شده و هم «تنهایی را »؛ با این حال  باید به انتظارنشست و دید که؛ آیا این عباسی متفاوت از گذشته است و قابل اعتماد؟!  می گویند عباسی اخبارشهرستانهای رودسر و املش را از نزدیک رصد می کند.

رهبری املشی درمجلس به وزارت عباسی رای داد ازاین رو عباسی معتقد است که باید به نماینده کنونی برای پیشبرد امور تا دقیقه نود حتی وقت اضافه  کمک کرد و …

۳ – روح الله قهرمانی چابک،

قهرمانی چابک هم شهری  اسدالله عباسی  «چابکسری» است. استاندار گیلان و سفیر کویت در دولت قبل توان خوبی از خود نشان داد.

دیدار اخیرش با آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان می دهد که او طرفدارهم نشینی باهمه ی اضلاع است. ماموریت دوره ی جدیدش چیست بماند! اما دوره قبل توسط شورای نگهبان صلاحیت اش رد شد.

شاید نشست ها و رایزنی های جدیدش با برخی ها … (در ولنجک در مجمع تشخیص)به این خاطر باشد تا از رانت حامیان اصلی کلید بدستان «دولت کریمه» بخواهد با شیب ملایم از پیچ خطرناک شورای محترم نگهبان عبور کند و بعد سرود وصل (به یکی از این دو ) بخواند! قهرمانی گاهی که میلش می کشد «سرپیچ های خطرناک » لایه می کشد و «مارپیچ » هم می رود!!  به هرحال بخش قابل توجه ای ازمردم گیلان تلاشش را در استانداری پسندیدند هرچند که خود می گوید در نزد اصولگرایان استان جایگاهی ندارد.

با این حال هنوز جعبه سیاه عمکرد دوران سفارت اش (در کشور کویت) رمزکشایی نشده است…در دوره قبل سر اختلاف سلیقه ی جزئی کمر همشهری اش (اسدالله عباسی) را خم کرد و برگ برنده ا ی شد برای رهبری املشی درانتخابات روسر و املش حالا نیزاصلی ترین واگویه هایش این است که اگر رهبری املشی نیاید او می آید! چیزی که اسدالله عباسی به اینگونه واگویه ها وقعی نمی گذارد ( این بیاد یا اون نیاید) .

قهرمانی چابک اخیراً با همشهری اش اسدالله عباسی در ولنجک تهران پیدا و پنهانی دارد او عضو تیمی شده که رییس باشگاه اش دکترمحموداحمدی نژاد است می گویند قهرمانی قصد داردبرای جبران برخی گذشته ها برای عباسی در پست «فوروارد» این تیم بازی کند…  در رسای روح الله قهرمانی چابک آورده اند که علاقمند بازی در انتخابات رشت است .

عشق قهرمانی چابک یکی از وزارتخانه ها ست حال اگر وزارت نیرو شد چه بهتر!  چیزی که یک بار تا دم درب وزارت نیرو رفت و نفس کم آورد ودست خالی برگشت .  چه دولتی هم باشد برایش خیلی فرق نمی کند! با این همه، بی شک «قهرمانی چابک» معمای انتخابات آینده حوزه انتخابیه (رودسر و رشت) است… شما چه فکر می کنید؟ (کاری به تایید یا رد صلاحیت اش نداریم) ولی آیا قهرمانی چابک معمای بزرگ این انتخابات نیست؟!

منبع: تابناک [3]