- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

ما پدر جامعه هستیم و باید اصلاح طلبان هم در نماز جمعه ما بیایند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، آیت الله زین العابدین قربانی در همایش ائمه جمعه استان گیلان در ماسال با اشاره به فاجعه منا اظهار داشت: مصیبت بارتر از قتل مسلمانان، حرمت شکنی خانه خدا بود و آل سعود با حوادثی مانند سقوط جرثقیل و واقعه منا به عنوان خائنان خانه خدا این حرمت شکنی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه خبرهای پشت پرده از کشته شدن ۴ تا ۷ هزار نفر حکایت دارد افزود: این حوادث دراثر بی تدبیری و به کارگیری نیروها برای سرکوب مردم سوریه، یمن و بحرین و همکاری با داعش و سلفی‌ها و گماردن نیروهای ناکارآمد رخ داده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در زمان طاغوت ایران ژاندارم آمریکا بود اما امروز در مجمع عمومی سازمان ملل سه سخنرانی برجسته مربوط به روسای جمهور ایران، آمریکا و روسیه بود گفت: دلیل این برجستگی وجود رهبر انقلاب است که با سخنرانی خود معادلات دنیا را تغییر می دهد و این از برکت رهبر امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب بوده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: برخی از روزنامه به همه ابعاد ماجرا توجه ندارند و تک بعدی هستند اینها اعتراض کرده بودند که چرا آقای روحانی به محض شنیدن شهادت زائران خانه خدا مجمع عمومی را ترک نکرده و بازنگشته است. یک مقدار فکر کنید و حرف بزنید. انقلابی بودن، طرفدار شهدا بودن، و طرفدار ولایت بودن باید روی یک مبنا باشد. یعنی شما فکر می کنید ایشان ضد شهدا هستند و با ولایت زوایه دارند؟

وی ادامه داد: شما که می گویید رییس جمهور باید برمی گشت آیا می دانید سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی چقدر در دنیا اثر گذار بوده است. ما نباید این طور حرف بزنیم. من به ائمه جمعه توصیه می کنم در سخنرانی ها همه جهات را در نظر بگیرید. اینکه رهبر انقلاب فرموده اند سال همدلی و همزبانی؛ ما هم باید توجه کنیم و علیه یکدیگر صحبت نکنیم.

آیت الله قربانی با بیان اینکه کتابی با عنوان همدلی و همزبانی تألیف کرده و به کمک استاندار گیلان در سراسر کشور توزیع نموده اند تأکید کرد: اگر علیه همدیگر صحبت کنیم می گویند یک فکر در این کشور حاکم نیست و هر کس برای خودش حرف می زند و سرمایه گذاری در اینجا نمی شود. ائمه جمعه باید عامل تعادل در جامعه باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: ائمه جمعه در انتخابات نباید یک سویه حرکت کنند. ما پدر جامعه هستیم و باید اصلاح طلبان هم در نماز جمعه ما بیایند و ما را امام جمعه خود بدانند. ما فقط امام جمعه حزب الله دبش نیستیم البته به آنها ارادت داریم و مخلص آنها هستیم و دست آنها را می بوسیم.

وی ادامه داد: دست رزمندگان و حزب الله را می بوسیم و وجود آنها اگر نبود انقلاب پیروز نمی شد. الان هم اگر اینها نباشند دشمن نفوذ می کند و اینها عامل بازدارنده هستند اما هر چه را اینها بگویند ما تسلیم نیستیم. در زمانی که مجلس بودم صدام به کویت حمله کرد بعضی از نماینده ها از صدام حمایت کردند و گفتند انقلابی ناب. ماها مخالفت کردیم و گفتیم این همان صدام است که این همه بلا بر سر ما آورده و حالا به کویت حمله کرده است. آنها روح انقلابی داشتند اما آن روز نباید از صدام حمایت می کردند.

آیت الله قربانی افزود: امروز هم آن روزنامه ای که می نویسد که چرا از روز اول آقای روحانی باز نگشت تفکری مثل تفکر همان نماینده ها دارد و ما نمی توانیم با این تفکر دنیا را نگه داریم. ما تابع امر ولی امر مسلمین هستیم که نرمش قهرمانانه را بیان کردند و می دانستند که این تبعات را دارد و با این تبعات آن را پذیرفته است و ما باید با وحدت و همدلی این اوضاع را آرام کنیم.

منبع: ماسال [1]