- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

نماینده آستارا اینگونه از وزیر خارجه حمایت کرد

به گزارش احرارگیل [1]،صفر نعیمی رز نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصاحفه ظریف با اوباما رئیس جمهور آمریکا در حاشیه هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: اگر رئیس جمهور ما با وزیر امور خارجه آمریکا دست می داد، چه این وزیر و چه رئیس جمهور ما دست دراز کرده بود بسوی همدیگر، از نظر مجامع بین المللی برای ما خفت و ذلت داشت.

وی افزود: حال که با اوباما رئیس جمهور آمریکا با وزیر خارجه ما دست داده، این نمایانگر قدرت قالب نظام ما بر قدرت شیطانی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اعتراض برخی نمایندگان از مصافحه ظریف با اوباما و تاکید بر اینکه دست دادن ظریف با اوباما عزت ملی ما را زیر سوال برد و برای ما ذلت آورد بود، تصریح کرد: باید توجه داشت اگر ذلتی هم باشد، این ذلت برای آمریکاست نه برای ما.

به گزارش افکار خبر، نعیمی رز با تاکید بر اینکه البته ما نسبت به آمریکا و رفتارهایش خوشبین نیستیم، افزود: ما آمریکا را عدد و رقمی نمی بینیم که دست دادن رئیس جمهور این کشور با وزیر امور خارجه ما برای ما عزت آور باشد.

وی تصریح کرد: آقای ظریف وزیر کارکشته و مسلطی هست و قطعا آداب و عرف دیپلماتیک را به خوبی رعایت می کند و آقایان نباید از کاه کوه بسازند. دوشنبه ۶ مهر پس از پایان سخنرانی روحانی رئیس جمهور در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، وزیر امور خارجه در حال خروج از سالن مجمع عمومی بود که بطور اتفاقی با باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، روبرو شد، طرفین سلام و احوالپرسی کردند و دست دادند.

———————————————————————————————————————————————————————- 

منبع:تابناک [1]

انتهای پیام/ نماینده آستارا اینگونه از وزیر خارجه حمایت کرد [2]