- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

دلایل روشنی برای اثبات تعمدی بودن فاجعه منا وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، عیسی خیری ظهر امروز در جمع تعدادی از نیروهای سپاه قدس گیلان با تسلیت فاجعه منا اظهار کرد: دست داشتن شاهزادگان سعودی در فاجعه منا برای رسیدن به قدرت نخستین دلیل این فاجعه است.

وی با اشاره به اینکه تعمدی بودن این فاجعه تلخ بسیار زیاد است، تصریح کرد: دلایل روشنی برای اثبات این ادعا وجود دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تصریح بر اینکه امنیت مراسم حج مستقیماً متوجه وزیر کشور عربستان است، اضافه کرد: امروز دست محمد بن سلمان به خون هزاران مردم مظلوم یمن آغشته شده‌است.

وی با اشاره به اینکه ولیعهد که مسئولیت امنیت حج را به‌ عهده دارد به این شیطنت دست زده‌است، تأکید کرد: عربستان در آینده دچار بحران شدید قدرت می‌شود و به فضل خدا سقوط می‌کند.

خیری، سقوط جرثقیل در حادثه مکه را غیرطبیعی خواند و یادآور شد: دست‌های پشت پرده درصدد تخریب خانه خدا به عنوان نماد مسلمانان هستند.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی انتظار داشت در جنگ یمن کشورهای بزرگ اسلامی از جمله مصر، پاکستان و ترکیه در ائتلاف ضد یمن مشارکت جدی‌تر داشته باشند، تبیین کرد: عملاً این ائتلاف شکل نگرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه عربستان تاکنون به هیچ دستاوردی دست نیافته‌است، یادآور شد: عربستان در جنگ با یمن بخشی از سرزمین جنوبی خود را از دست داده‌است.

وی متذکر شد: سعودی‌ها همه‌ ساله بیش از ۶۰ هزار نیروی زبده و باتجربه خود را برای امنیت حج استفاده می‌کردند، اما در حج امسال تمام این نیروها را حذف و به جای آنها ۲۰ هزار نیروی جدید که عمدتاً دانش‌آموز بودند را به‌ کار گرفت و با این جابه‌جایی نیرو قطعاً حادثه‌ای اتفاق می‌افتاد.

خیری در پایان با بیان اینکه در اذهان پلید مسئولان امنیتی سعودی این نگاه حاکم است که امنیت حرمین شریفین منوط به امنیت عربستان است، یادآور شد: مسلمانان جهان باید با دقت لازم و کافی فریب اهداف شوم آنها را نخورند.

منبع: فارس