- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداها ممنوع است/در صورت مشاهده برخورد قضایی می‌شود

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، محمدحسین مقیمی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان در سالن غدیر استانداری گیلان با تسلیت جانباختگان فاجعه منا و تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: هفتم اسفند ماه امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

وی بر برگزاری انتخابات شکوهمند در کشور تأکید کرد و افزود: در انتخابات امسال به دلایل مختلف به ویژه مسایلی که در اطراف کشور می‌گذرد حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تعیین‌کننده است.

معاون سیاسی وزیر کشور با تأکید بر اجرای قانون در انتخابات گفت: مجریان باید قانون را به طور دقیق اجرا کنند زیرا وقتی مردم احساس کنند مجریان بی‌طرفی کامل دارند حضور پر رنگ‌تری در انتخابات خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که بودجه دولتی در اختیار آنهاست از این امکانات له و علیه هیچ داوطلبی در انتخابات نمی‌توانند استفاده کنند و اگر خلاف این موضوع عمل شود جرم است و دستگاه قضایی می‌تواند برخورد کند.

مقیمی برگزاری انتخابات پر شور را نیازمند شور و نشاط سیاسی در جامعه عنوان کرد و گفت: اجازه دهیم احزاب و فعالان سیاسی فعالیت‌های را خود در جامعه انجام دهند.

وی با بیان اینکه استانداران و فرمانداران باید امنیت برگزاری جلسه‌های فعالان سیاسی را تأمین کنند، خاطرنشان کرد: حمایت از احزاب شناسنامه‌دار حائز اهمیت است.

معاون سیاسی وزیر کشور خواستار حمایت از سخنرانان در راستای فعالیت سیاسی احزاب شناسنامه‌دار شد و گفت: اجازه دهیم نشاط سیاسی در شهرها و روستاها ایجاد شود و نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی مهم است.

وی بر برگزاری انتخابات پرشکوه حداکثری رقابتی و ویژه مردمی تأکید کرد و یادآور شد: دولت تمام تلاش خود را برای اجرای قانون مقررات و آیین‌نامه‌ها به طور کامل انجام می‌دهد.

مقیمی به آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: روحانی قول و قرارهایی با مردم گذاشت و تعهداتی برای خود ایجاد کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه امنیت بسیار خوبی در کشور ایجاد شده است، یادآور شد: دولت در مورد مسایل خارجی فعالیت‌های بسیاری انجام داده است.

منبع: فارس [1]