- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

اظهارات تازه لاریجانی درباره تصویب برجام

پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، [2]دبیر فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در فراکسیون رهروان ولایت مطالب منتسب به وی از سوی برخی نمایندگان در ارتباط با برجام را خلاف واقع دانست.

ایرج عبدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: در جلسه امروز مسائلی در ارتباط با موضوع برجام و سیر تصویب طرح برجام در مجلس و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص برجام و تحولات سوریه و عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود:‌ در این جلسه که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، این موضوع مطرح شد که تعدادی از نمایندگان مجلس که به صورت صریح یا ضمنی با توافق هسته‌ای مخالفت داشتند این مخالفت‌ها در حالی بود که هماهنگی‌های لازم در جلسات غیرعلنی با این نمایندگان انجام شده بود و علی‌رغم این هماهنگی‌ها این تعداد از نمایندگان در مطبوعات، صدا و سیما و سخنرانی‌هایشان مطالب را به شکل دیگری مطرح می‌کردند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس اظهار داشت: رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه عنوان کرد که بعضی از مطالبی که از زبان برخی نمایندگان در حوزه مخالفت با برجام مطرح شده و مطالبی که از سوی این نمایندگان به رئیس مجلس نسبت داده می‌شود خلاف واقع است و گفت که مخالفت تعدادی از نمایندگان با برجام در حالی است که توافق‌ها و هماهنگی‌ها با آنها در جلسات غیرعلنی صورت گرفته بود.

عبدی خاطرنشان کرد: در این جلسه به برخی تحصن‌ها در جلوی مجلس در تهران و در مقابل دفتر رئیس مجلس در قم مخالفت با برجام اشاره شد و عنوان شد که تحصن‌ها غیرقانونی بوده و این تجمع‌ها با تلاش تعدادی از نمایندگان انجام شده بود که تعدادی را به عنوان متحصنین یا تجمع‌کنندگان در ورودی مجلس و برخی نقاط دیگر ساماندهی شده بودند که با تأیید برجام از سوی رهبر معظم انقلاب این فضا تغییر کرد و به موضوع خاتمه داده شد.

وی در پایان گفت: در ارتباط با موضوع سوریه تحلیل اعضای فراکسیون بر این بود که با توجه به عملیات کشور روسیه در حمله به مواضع داعش اوضاع به سود دولت بشاراسد رو به تغییر است و اجماع ایجاد شده بین ایران و عراق و سوریه و لبنان باعث شده تا هماهنگی‌های لازم برای مقابله با داعش در سوریه انجام شود.

منبع: فارس [1]