- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

نبویان: در کتاب وزارت علوم نوشته “هدایت مردم به بهشت” کارِ استالین و هیتلر است!

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،  وقتی محتوای این کتاب مشاهده می‌شود، انواع و اقسام مطالب ضدفرهنگی تحت عنوان سیاستگذاری فرهنگی در آن دیده می‌شود که یکی از آنها توهین صریح به اندیشه‌های امام (ره) است.

رئیس کمیته اسلامی سازی دانشگاه‌ها در مجلس، از اقدام ضدفرهنگی معاونت فرهنگی وزارت علوم دولت یازدهم در انتشار کتابی با عنوان «سیاستگذاری فرهنگی» خبر داد و به محتوای این کتاب اشاره کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان با انتقاد از اقدامات ناصواب وزارت علوم در حوزه فرهنگی، اظهار داشت: یکی از اتفاقات تلخی که در دو سال اخیر افتاده این بوده است که معاونت فرهنگی وزارت علوم پژوهشکده‌ای ایجاد کرده و آن پژوهشکده نیز افرادی را به سمینارهایی تحت عنوان «سیاستگذاری فرهنگی» دعوت کرده است و خروجی این همایش‌ها و سمینارها نیز در کتابی با همین عنوان چاپ شده است.

وی تصریح کرد: وقتی محتوای این کتاب مشاهده می‌شود، انواع و اقسام مطالب ضدفرهنگی تحت عنوان سیاستگذاری فرهنگی در آن دیده می‌شود که یکی از آنها توهین صریح به اندیشه‌های امام (ره) است.

رئیس کمیته اسلامی سازی دانشگاه‌ها، ادامه داد: در بخشی از این کتاب آمده است که آنهایی که می‌گویند وظیفه حکومت این است که مردم را به سمت بهشت هدایت کند، کار استالین و هیتلر را انجام می‌دهند! اینها آموزه‌های دین خداست، پس فرق بین حکومت دینی و غیردینی در کجاست!؟

نبویان گفت: این کتاب در نهایت علاوه بر اینکه همه چیز را مسخره می‌کند، به نکته‌ای اشاره کرده و می‌گوید، متدین شدن یا نشدن، یا نمازخوان شدن یا نشدن افراد در محیط دانشگاه ربطی به کار فرهنگی در دانشگاه ندارد! پس معنی کار فرهنگی در دانشگاه چیست!؟

وی با تاکید بر لزوم توجه به اندیشه‌های امام (ره) و رهبری و بالاتر از آن آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) در تدوین برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این کتاب کار فرهنگی دقیقا با رفتارهای ضدفرهنگی تعریف شده و جای تاسف این است که این کتاب را معاونت فرهنگی وزارت علوم چاپ کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این کتاب طی دو سال اخیر و در دوره فعالیت دولت جدید چاپ و منتشر شده است، تصریح کرد: وقتی که این موضوع را در کمیسیون پیگیری کردیم، معاون فرهنگی وزیر علوم گفت که ۲۰۰ نسخه بیشتر نبوده و سپس جمع شده است؛ حرف ما خطاب به این آقایان این بود که جمع کردن این کتاب چه فایده‌ای دارد!؟ اولا همه آنها را در اختیار معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها قرار دادید و روش مدیریت فرهنگی این‌چنینی را به آنها یاد دادید، ثانیا به فرض اینکه کتاب را جمع کنید، امثال افرادی مانند آقای ابراهیم آبادی و مقصود فراست‌خواه را چه می‌کنید!؟

نبویان با بیان اینکه جمع کردن این کتابها نیز پس از پیگیری‌های مجلس انجام شده است، تاکید کرد: حرف ما این است که اگر معاونت فرهنگی وزارت علوم واقعا با این کارها مخالف است، تمام این افراد را عزل کند تا منشاء این تفکرات ضداسلامی در دانشگاه‌ها شکل نگیرد.

وی درباره پیگیری‌های بعدی مربوط به این اقدام در مجلس گفت: در این رابطه سئوال از وزیر علوم را نوشته‌ایم، اما به ما گفته‌اند که ان‌شاء‌الله سئوال تو در مجلس آینده پاسخ داده می‌شود!

———————————————————————————————————————————————————————-

منبع: مهر [1]

انتهای پیام/