- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن در استان گیلان برگزار شد

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم با حضور بیش از ۲۵ هزار نفر در مقطع بالای ۱۸ سال در ۱۴ شهرستان استان گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم [2] از آستانه اشرفیه [3]، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ولی عادلی شب گذشته در حاشیه برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در سالن همایش مخابرات رشت با بیان اینکه دوره مقدماتی این مسابقات از تاریخ ۲۸ شهریور لغایت ۱۷ مهرماه امسال با حضور بیش از ۲۵ هزار نفر در مقطع بالای ۱۸ سال در ۱۴ شهرستان گیلان برگزار شد اظهار داشت: پس از پایان دور مقدماتی ۱۳۰ خواهر و ۲۷۰ برادر نخبه از ۲۶ تا ۲۹ آبان در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزو حفظ کل قرآن کریم، ترتیل، قرائت، اذان، دعاخوانی، تواشیح، هم‌خوانی و معارف قرآن کریم باهم به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته این مسابقات در دو رده سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برگزار می‌شد تصریح کرد: بنا بر تصمیم‌گیری شورای عالی مسابقات قرآنی کشور، مسابقات بالای ۱۸ سال در کشور توسط اداره اوقاف و امور خیریه و مسابقات زیر ۱۸ سال را اداره آموزش‌ و پرورش برگزار کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه از دو سال گذشته منتخبان گیلان به‌ عنوان فینالیست در مسابقات قرآنی کشور حضور داشتند افزود: در بخش قرائت و ترتیل خواهران چند سالی است که خواهران  گیلانی در کشور فینالیست هستند و رتبه‌های خوبی کسب می‌کنند و خوشبختانه در دو سال اخیر شاهد حضور دو فینالیست از گیلان در فینال مسابقات قرآنی کشوری اوقاف هستیم.

وی با بیان اینکه ابراهیم فلاح تبسم چهره به‌دلیل حضور در جمع پنج قاری برتر مسابقات قرآنی اوقاف کشور در تبریز به‌صورت مستقیم در مسابقات قرآنی حضور می‌یابد تصریح کرد: حسین رفیعی از گیلان نیز به‌دلیل کسب رتبه نخست مسابقات قرآنی دانشجویی کشور که به‌ عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی دانشجویی قرآن کریم اعزام می‌شود به‌ صورت مستقیم در مسابقات کشوری حضور خواهد یافت.

عادلی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به‌ عنوان متولی عالی‌ترین سطح مسابقات قرآنی در کشور است اظهار کرد: اگر عشق و علاقه به ساحت مقدس و نورانی قرآن در بین کارمندان اوقاف موج نزند و پشتکار مناسب در بین آن‌ها وجود نداشته باشد شاهد اتفاقات مبارک، همدلی و هم‌زبانی در سطح مسابقات نخواهیم بود.

وی با اشاره به نام‌گذاری این دوره از مسابقات بنام جان‌باختگان قرآنی حادثه منا گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با فراموش‌ نشدن حادثه منا با دعوت از استاد اطهری فرد سرپرست قاریان اعزامی به مراسم حج امسال و استاد تبسم چهره از قاریان حاضر در مکه مکرمه یاد جان‌باختگان حادثه منا را با قرائت این عزیزان زنده نگه داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی اوقاف شرکت کردند و امیدواریم امسال این تعداد افزایش یابد، اظهار کرد: به‌دنبال این هستیم تا در سال ۹۵ میزبان برگزاری مسابقات کشوری در استان باشیم و تحقق این امر مستلزم کمک مسئولان کشوری و استانی است.

———————————————————————————————————————————————————————-

منبع:

انتهای پیام/