- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

آیا “بابک زنجانی” هم مثل “تحریم” مقصر مشکلات کشور است؟!

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، روند دادگاه بابک زنجانی از زمان آغاز دفاعیات او به گونه ای پیش رفته است که او به طور مداوم علیه مقامات دولتی سخن می‌گوید و تقریبا هیچ یک از تهامات خود را نمی پذیرد.

روش برخورد بابک زنجانی با جلسات دادگاهش، در ابتدا کاملا غافلگیرکننده بود؛ او بهترین دفاع را در حمله دید و مدام به اتهام زنندگان به خود یورش برد و تقریبا تمامی اتهاماتش را رد کرد و زمانی که از بدهی او سخن به میان آمد برای تسویه اش شماره حساب خواست.این روند کم کم دادگاه او را به یکی از اخبار فوق العاده جذاب مردم نیز تبدیل کرد تا مردمی که ناامید از تغییر روند اقتصادی در دولت تدبیر و امید، “ب.ز” دیگری را یافته بودند، به طور مداوم منتظر افشاگری ها و تهدیدات زنجانی بمانند.

با این وجود، قاضی صلواتی با اقدامی غافلگیرکننده در جلسه امروز ناگهان روند دادگاه را تغییر داد. ماجرا از این قرار است که زنجانی مطابق جلسات پیشین، قصد داشت دفاعیات خود را به شکلی تهاجمی ادامه دهد که قاضی دادگاه با چند پرسش او را در عمل انجام شده قرار داد. سوالات قاضی با نحوه خرید بانک FIIB و افزایش سرمایه این بانک توسط زنجانی آغاز شد و پس از هر پاسخ سوال دیگری مطرح می شد.

فارغ از روش در پیش گرفته شده توسط زنجانی، به نظر می رسد حرف حساب او این است که اولا او به کشور خدمت کرده و نه خیانت، و در ثانی شکایت از او صرفا دلایل سیاسی دارد و دولت قصد استفاده ابزاری از این شکایت را دارد.

با این وجود، فارغ از اینکه مقامات دولتی از جمله جهانگیری و زنگنه تا کنون چه استفاده ها و توجیهاتی برای کم کاری های دولت از اسم زنجانی کرده اند، و حتی گاهی نام “بابک زنجانی” را همتراز با “تحریم” مقصر مشکلات معرفی کرده اند، آنچه مسلم است اینکه جلسه امروز نشان داد دادگاه نه توجهی به سیاسی کاری دولتی ها دارد و نه تلاش بابک زنجانی برای تغییر روند محاکمه؛ و باید منتظر ماند تا حکم زنجانی به شکل عادلانه صادر شود تا افکار عمومی هم از این اتفاق  دلگرمی پیدا کنند.

———————————————————————————————————————————————————————-

منبع:

انتهای پیام/